رسالة من جبران خليل جبران الى ماري هاسكل

ماري الحبيبة،
أبناء شعبي، أبناء جبل لبنان يموتون في مجاعة دبّرتها الحكومة التركيّة. قضى ثمانون ألف شخص حتى الآن. ويموت الآلاف كل يوم. الأشياء نفسها التي حدثت في أرمينيا تحدث في سورية. وبما أنّ جبل لبنان منطقة مسيحيّة، هي تعاني أشد معاناة.
يمكنك أن تتخيلي يا ماري ما أمرّ به الآن. لا أستطيع الأكل، ولا النوم، ولا الراحة. والسوريون جميعهم هنا يتعرضون للتعذيب بالطريقة نفسها. نحن نحاول أن نقوم بما في وسعنا. علينا أن ننقذ أولئك الذين لا يزالون على قيد الحياة. آه ماري، كثيرٌ جداً ما نسمعه، كثير جداً.
صلّي لأجلنا يا ماري الحبيبة: ساعدينا من خلال تفكيرك فينا.
كل الحب من خليل الذي يعاني.



******************************




Beloved Mary

Friday May 26, 1916

Beloved Mary. My people of Mount Lebanon, are perishing through a famine which has been planned by the Turkish government. 80,000 already died. Thousands are dying every day. The same things that happened in Armenia are happening in Syria. Mt. Lebanon, being a Christian country, is suffering the most.

You can imagine, Mary, what I am going through just now. I can not sleep, nor eat, nor rest. All the Syrians here are being tortured in the same way. We are trying to do our best. We must save those who are still alive. Oh, Mary, it's too much to bear, too much. Pray for us, beloved Mary: help us with your thoughts.

love from suffering Gibran Kahlil Gibran





- ملف:
مجاعة اللبنانيين في الحرب العالمية الاولى

تعليقات

لا توجد تعليقات.
أعلى